Contest Results

Zakończył się konkurs na projekt logo Miasta Ustroń. Do konkursu przystąpiło 983 uczestników – z Polski i zagranicy, którzy zgłosili ogółem 1949 projektów. Konkurs zdominowali Polacy, którzy przesłali najwięcej projektów. Spośród zagranicznych uczestników, najliczniejszą grupę stanowili Czesi, następnie autorzy prac ze Słowacji, Rumuni, USA, Ukrainy. W konkursie wzięli też udział projektanci z bardzo odległych krajów, jak Ghana, Sri Lanka, Wietnam, Indonezja, czy Peru. Za wszystkie nadesłane prace konkursowe dziękujemy.
Poniżej przedstawiamy zwycięskie projekty konkursu. Autorom nagrodzonych prac serdecznie gratulujemy!

I Miejsce - Mariusz Słoniewicz
Nagroda 10 000 zł brutto

Mariusz Słoniewicz - Autor - geneza powstania logo...

Mariusz Słoniewicz - architekt, absolwent Politechniki Łódzkiej, redaktor naczelny i współtwórca „Nowych Myśli - Gazety dla ludzi z głową” promującej młodych literatów i artystów. Zawodowo projektuje budynki i wnętrza, a „po godzinach” rysuje i fotografuje. Autor małych form graficznych - wielu logo i ilustracji (w tym np. okładki antologii opowiadań „Autostop(y)” oraz wyróżnionego, jubileuszowego plakatu dla krakowskiego teatru STU). Zwolennik minimalizmu i teorii, że „mniej znaczy więcej”.

Karol Śliwka - Grafik - strona www

Uważam, że znak – logo Miasta Ustroń jest współczesnym dziełem graficznym, spełnia wszystkie wymogi profesjonalnego projektowania graficznego, jest prosty w formie i oszczędny w kolorze, co podnosi rangę znaku, nosi w sobie optymizm i radość. Towarzyszy mu uśmiech rzeki Wisły, Lipowskiego Gronia, Czantorii, budzi sobą pełne zaufanie. Formy reklamowe dla Miasta Ustronia będą prezentować się godnie i przynosić radosne informacje dla turystów. Znak zasługuje na wprowadzenie do codziennego życia.

II Miejsce - Veronika Kořínková
Nagroda 2 000 zł brutto

III Miejsce - Michał Staniszewski
Nagroda 1 000 zł brutto